Czy można odnieść rynkowy sukces bez promocji? Choćby ma ona wielu przeciwników, zdaniem większości osób jest czymś niezbędnym dla współczesnych przedsiębiorców. Promocja, która daje możliwość pozyskiwać nowych klientów, stała się w ostatnich latach ważną dziedziną wiedzy, dzięki której można dostać edukację na zagadnienie zachowań konsumentów i wykorzystać ją w rozwoju osobistej działalności. Promocja jest jednocześnie dość specyficzną formą komunikacji prowadzonej w gronie producentem a nabywcą, a od przebiegu owej komunikacji zależy rynkowy sukces wielu firm. Nic zaskakującego, że tą bardzo ważną dziedziną wiedzy zainteresowano się w ostatnich latach szczególnie mocno.
W promocji bardzo ważną rolę zajmuje skuteczna komunikacja. Prowadzona jest ona wśród producentem a nabywcą, a jej zadaniem jest zachęcenie potencjalnego klienta do wyboru danego produktu lub do skorzystania z danej usługi. Komunikat musi zatem zawierać rzetelne informacje, dzięki którym klient będzie mógł zdobyć wiedzę na temat produktu. Oprócz wiadomości typowo informacyjnych istotne jest też umiejętne zachęcenie klienta do zakupu. Można to zrobić na wiele sposobności. Niedopatrzeniem jest nadużywanie obietnic, a znacznie lepsze rezultaty przynosi obiektywne zilustrowanie tych korzyści, które ma możliwość przynieść wybór danego produktu.
Promocja to jednak nie tylko sam produkt. To także firma, dla której istotną sprawą jest upowszechnianie wiadomości na zagadnienie swej działalności , a ponadto swego logo.
Promocja jest częścią znacznie szerszych działań marketingowych, a w jej ramach korzysta się z takich elementów, jak reklama, aktywizacja dystrybucji , a ponadto sprzedaż osobista. Specyficznym i bardzo wymagającym czynnikiem skutecznej promocji jest też public relations, który umożliwia upowszechniać pozytywny wizerunek firmy.
Więcej: blog internetowy.