###
Pozycjonowanie stron www – chyba właściwie każdy Internauta zetknął się już z tym pojęciem. A przy tym, wielu osobom może się wydawać, że jest to dziedzina, którą można zajmować się zawodowo praktycznie bez żadnego doświadczenia. Ponieważ pozycjonowanie stron internetowych polega głównie na zdobywaniu linków, zatem coraz popularniejsza staje się opinia, iż pozycjonowanie nie jest niczym nieprostym, wystarczy wyłącznie siedzieć przed komputerem i spamować, gdzie się da. A to potrafi wszakże właściwie każdy…
Tymczasem pozycjonowanie stron internetowych jest dziedziną, w której sukces odnoszą de fakto nieliczni. Osoby niedoświadczone, polegające na opiniach innych , a ponadto na informacjach dostępnych za darmo w Internecie, w większości sytuacji swoimi nieudolnymi staraniami doprowadzają do tego, iż dana witryna zalicza tzw. filtr albo ban w Google. Gdy należy w późniejszym czasie wydostać witrynę z filtra albo bana, pozycjoner amator w większości wycofuje się, nie mając pojęcia, co dalej robić. Tak zatem poleganie na niedoświadczonym pozycjonerze albo własnoręczne pozycjonowanie może okazać się całkowicie nieopłacalne.
Aby ustrzec się przykrych konsekwencji związanych z nieumiejętnymi działaniami takich osób, warto korzystać z usług kogoś polecanego przez znajomych, którzy mieli już okazję sprawdzić umiejętności danego pozycjonera. Odpowiednim rozstrzygnięciem jest natomiast zapoznanie się z ofertą firmy, dla której pozycjonowanie stron internetowych to główna dziedzina działalności. Można wówczas posiadać stuprocentową gwarancję, że poczynione starania nie pójdą na marne, lecz przyczynią się do wzrostu obrotów finansowych.
Niedużo osób zdaje sobie sprawę, że pozycjonowanie i public relations można z sobą łączyć i razem wytworzyć coś co będzie współgrało ze sobą perfekcyjnie. Zwiększając ponadto sprzedaż naszego produktu. Natomiast jak to można zrobić?
Jak wiemy Public Relations w ogromnym stopniu korzysta z notek prasowych jako jednej z możliwości dotarcie do klienta z produktem. Bądź też drugim celem takiej notki jest kreowanie marki w oczach ewentualnych kupujących. Jedynym co należy zrobić to odpowiednie zoptymalizowanie danego artykułu prasowego dzięki, takiej optymalizacji nasza informacja dotrze do znacznie większej grupy zainteresowanym. Warto wykorzystywać w takich artykułach bardzo niszowe słowa kluczowe. Dzięki temu pozycjonowanie wykona się omal w sposób automatyczny. Drugą dobrą właściwością takich artykułów jest fakt, że łatwo uda się w niego wpleść zagnieżdżone linki do mojej witryny. Takie linki wyglądają nadzwyczaj naturalnie, ponieważ nikogo wszak nie powinno dziwić, że w artykule o ofercie danej firmy znajdzie się odnośnik do niej.
Jak zatem zauważyłeś PR i pozycjonowanie stron można ze sobą łączyć. Powiedziałbym wręcz, że trzeba to robić dla genialna firmy. Jednak dlaczego firmy nie korzystają z takiej sposobności. Wydaje mi się, że nie posiadają odpowiednich kompetencji żeby ten potencjał wykorzystać.
Zapraszmy do spojrzenia na nasz katalog firm.