Katalog firm a kwestia SEO

Dlaczego tak wiele firm dodaje swoje strony www do specjalnych katalogów? Skąd przeświadczenie, że teraz linki z takich stron są najbardziej pomocne w pozycjonowaniu witryn internetowych oraz w ich promocji? Czy możliwe jest, że jedynie jeden katalog tak znacznie podnosi pozycję strony w wynikach Google? Takie i podobne pytania to tylko wiele przykładów z licznych zapytań, jakie do pozycjonerów kierują właściciele firmowych serwisów. I są zresztą w całości zasadne – bo skoro jeden katalog firm potrafi w tak dużym stopniu zwiększyć pozycję witryny na wybrane słowo kluczowe, to jaki sens ma płacenie pozycjonerowi setek złotych?

Przede wszystkim warto już na początku zauważyć, że takie katalogi przyjmują do siebie wyłącznie witryny firmowe, co znacznie ogranicza ich ilość. Strony zamieszczane są też jedynie w przypadku, gdy charakteryzują się wypasioną wykonaniem, tekstem merytoryczną, interesującą strukturą. Katalog firm i stron firmowych – o ile się szanuje i chce być rozpoznawalny w Internecie, nie będzie więc przyjmował takich firmówek, które oparte są na powielonej, zduplikowanej treści i nie przedstawiają sobą żadnej większej wartości merytorycznej. To z jednej strony bardzo dobra decyzja dla właścicieli stron www, którzy preferują, żeby ich witryna znalazła się w katalogu w tym momencie obok innych najwyższej jakości witryn. Z drugiej jednak strony znaczne ograniczenie, ponieważ katalog firm nie ma możliwość się rozwijać tak prężnie i szybko jak równieżnne bazy i spisy witryn internetowych, które bez kłopotu przyjmują w swoje zasoby właściwie każdy zgłoszony serwis.