Pozycjonowanie metodą na sukces w marketingu

W świecie internetowego marketingu utarło się przekonanie, że działania marketingowe zarezerwowane są wyłącznie tylko na rzecz firm, instytucji czy samych przedsiębiorstw. Nie dopuszcza się wręcz pomysłu o tym, że z takich samych metod promocji mogą skorzystać mężczyźni i kobiety prywatne: działające jako freelancerzy, szukające w sieci sławy, pragnące rozreklamować swoją stronę www czy bloga. Natomiast w sytuacji działań marketingowych kierowanych na rozpowszechnienie takich osób marketingowcy muszą trzymać się kilku dodatkowych zasad.

Przede wszystkim powinni pamiętać, że to co ląduje w sieci, najpewniej w niej zostanie na w każdym momencie. Dlatego planując kampanie marketingowe powinni sprawdzać, która reklama internetowa – a dokładniej która jej forma – niesie za sobą najmniejsze ryzyko. Chodzi tu o niebezpieczeństwo tj. powiązanie konkretnej osoby z negatywnymi działaniami czy wydarzeniami (np. reklama w formie marketingu wirusowego, szeptanego, e-mailing zakwalifikowany jako SPAM). Z tego względu pole do działania jest nieco ograniczone, chociaż cały czas do zupełnej dyspozycji speców od reklamy pozostaje pozycjonowanie. Można tu zastosować taką samą zasadę funkcjonowania w jaki sposób przy pozycjonowaniu stron tematycznych, urzędowych lub firmowych – a dodatkowo pozycjonować również imię i nazwisko danej osoby. To dość istotne, szczególnie gdy takie same noszą dziesiątki a dosłownie setki innych osób – a ich profile na serwisach społecznościowych wyświetlają się jako pierwsze, co może sprawić, że będą one mylone z „właściwą” osobą.

Więcej treści znajdziesz na: blog.totwojapozycja.pl